Saturday, October 31, 2009

KORBAN YANG SEMPURNA DI HADAPAN BAPA...

Apabila kita berdosa dan melakukan sesuatu yang menyakitkan hati Bapa, kita datang kepada Bapa untuk meminta pengampunan.

“ berbicaralah kepada orang Israel dan katakan kepada mereka: apabila seorang di antaramu hendak mempersembahkan persembahan kepada Tuhan, haruslah persembahanmu yang kamu persembahkan itu dari ternak, yakni dari lembu sapi atau dari kambing domba.” Imamat 1:2.

Lalu ia harus meletakkan tangannya ke atas kepala korban bakaran itu, sehingga baginya persembahan bakaran itu diperkenan untuk mengadakan pendamaian bagi dia. Imamat 1:4.

Anak domba itu yang member pendamaian bagi kita dengan Bapa sebenarnya adalah Yesus sendiri. Kita menyalibkan Dia untuk mendapat pendamaian dengan Bapa. Dia yang mendamaikan kita dengan Bapa adalah anak tunggal Bapa sendiri untuk kita semua. Terima kasih Bapa... setiap kali kita berbuat dosa dan datang kepada Bapa untuk memohon pengampunan setiap kali itu juga kita telah menyalibkan Yesus kembali untuk mencurahkan darah-Nya dan memberi pendamaian dengan Bapa.

Dialah Yesus Raja Damai kita yang kekal selama-lamanya. I love you Jesus...
Janganlah kita menyakiti Roh kudus yang tinggal di dalam hati kita. Suara kecil yang lemah lembut di dalam hati kita yang selalu menafsirkan firman-Nya dan menyedarkan kita sentiasa dan member kita damai sejahtera. Janganlah abaikan Dia di dalam hatimu. Dia adalah suatu peribadi yang sensitif dan mudah disakiti. Jagalah kekudusan hatimu senantiasa. Jesus terlalu mengasihi anda semua.

Berilah segalanya kepada Dia bahkan yang paling berharga sekalipun di dalam hatimu. Dia layak menerima semua itu. Tuhan Yesus sanggup dan sentiasa membuka tangan-Nya menanti engkau datang kembali kepada Dia.

No comments:

Post a Comment