Sunday, November 8, 2009

PILIHLAH UNTUK BERHENTI .....

Hari ini hari ke-12 saya berpuasa. Apapun sangat banyak dugaan yang datang. Pada mulanya saya langsung tidak perasan namun setelah merenungkan segala yang terjadi setiap hari mata saya mulai terbuka melihat betapa iblis sangat bekerja untuk menjatuhkan saya setiap hari supaya saya tidak hidup di dalam persekutuan dengan Bapa.

Saya diserang dengan pelbagai godaan mata yang sangat menjatuhkan kekudusan dan juga sakit mulai menyerang tubuh saya. Namun semua itu, Bapa sentiasa memperingatkan dan menegur saya akan setiap kesilapan yang saya lakukan dan saya membuat keputusan untuk melepaskan semua keinginan daging saya pada Bapa dan mahu hidup dalam pimpinan Roh kudus. Sebelum melakukan sesuatu yang boleh membuatkan kita jatuh dan kita telah tahu bahwa perkara itu salah lebih baik berhenti. Sebelum ditarik jauh lebih dalam oleh iblis kerana iblis tidak boleh berbuat apa-apa apabila kita berkeputusan untuk berhenti dan menyerahkan diri kepada TUhan. Dia hanya boleh memujuk dan apabila kita setuju maka di sana dia akan terus menarik kita jauh lebih dalam dari Tuhan. Jangan terpedaya dengan kata-kata: saya akan buat begini tetapi cuma untuk melihat atau mencuba sahaja. Saya akan berhenti kemudian.

Jangan menganggap diri kita tahu bila untuk berhenti untuk sesuatu yang bukan dari TUhan kerna iblis tidak akan membiarkan kita separuh jalan tetapi akan terus menggunakan segala kesempatan yang ada untuk memaksa kita melakukan dosa dan hidup tidak kudus di hadapan Tuhan. Pekalah terhadap suara Tuhan di dalam hatimu yang tidak boleh dicemari dengan segala kekotoran yang ada di dunia ini.

Jika Bapa katakan jangan maka janganlah lakukan itu. Namun jika engkaku sudah terlanjur melakukannya maka cepat-cepatlah datang kepada Tuhan dan memohon pengampunan dan disucikan kembali dengan darah Yesus. Namun jangan menggunakan alasan bahwa Tuhan sentiasa mengampuni maka kita boleh melakukan dosa pada bila-bila masa. Ingatlah di dalam firman-Nya bahwa Dia tidak akan membiarkan dirinya dipermainkan.
HIDUPLAH TAKUT TUHAN.

No comments:

Post a Comment